ביטוח דירקטורים

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית הוא סוג של ביטוח חשוב במיוחד עבור בעלי מקצוע, יועצים, חברות ונותני שירותים שונים. מטרת ביטוח זה היא להגן על המבוטח מפני תביעות המוגשות נגדו בגין רשלנות מקצועית, טעות, מחדל או השמטה שנעשו במהלך מתן השירותים המקצועיים שלו. 

הסיכון לתביעות מסוג זה הוא גבוה במקצועות רבים, שכן לקוחות עלולים לטעון כי נגרם להם נזק עקב טעות, רשלנות או חוסר מקצועיות מצד נותן השירות. תביעות אלו יכולות לכלול דרישה לפיצוי כספי גבוה מאוד שעלול לסכן את קיומה העסקי של החברה או העצמאי. ביטוח האחריות המקצועית מעניק הגנה מפני סיכון זה.

הפוליסה מכסה לא רק את סכום הפיצוי שיידרש המבוטח לשלם במידה ויתקבל התביעה, אלא גם את כל ההוצאות המשפטיות הכרוכות בניהול ההגנה המשפטית בתביעה. עלויות אלו עלולות להיות גבוהות מאוד גם אם התביעה אינה מתקבלת בסופו של דבר.

מקצועות טיפוליים רבים כמו רופאים, אחיות, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים חייבים בביטוח אחריות מקצועית על-פי חוק. אך גם מקצועות נוספים כמו עורכי דין, רואי חשבון, מהנדסים, אדריכלים, יועצי השקעות, יועצי מס ועוד רבים יוצאים נשכרים רבות מרכישת פוליסה מסוג זה.

חברות המספקות שירותים מקצועיים כמו ייעוץ ארגוני, שירותי מחשוב, שירותי תוכנה ועוד חשופות גם הן לסיכונים רבים של תביעות. לכן, ביטוח אחריות מקצועית נחשב חיוני עבורן. החברות יכולות לרכוש פוליסות המכסות את האחריות של החברה עצמה וגם פוליסות נפרדות המכסות את אחריותם האישית של העובדים המקצועיים.

ביטוח אחריות מקצועית הוא בדרך כלל על בסיס "הגשת תביעה" – כלומר הביטוח יכסה תביעות שהוגשו במהלך תקופת הביטוח בגין אירוע שקרה במהלך תקופה זו או לאחר התאריך הרטרואקטיבי שנקבע. תאריך זה נקבע כך שהפוליסה לא תכסה אירועים קודמים יותר, דבר המאפשר למבטח לנהל את הסיכון שלו. חשוב לשמור על רצף ביטוחי כדי לא ליצור "חורים" בכיסוי הביטוחי.

חשוב להבין כי ביטוח אחריות מקצועית איננו מכסה כל סוג של טעות או רשלנות, אלא רק את אלו הנובעות ממתן שירות מקצועי במסגרת עיסוקו של המבוטח. לדוגמה, פוליסה לרופא תכסה רשלנות רפואית אך לא נזקי רכוש או גוף שנגרמו שלא במסגרת הטיפול הרפואי, כמו תאונת דרכים וכדומה. 

בנוסף, הפוליסות כוללות חריגים שונים המפרטים מראש מקרים שאינם מכוסים. חריגים נפוצים הם מעשה זדון או פלילי של המבוטח, מקרים שארעו לפני התאריך הרטרואקטיבי, תביעות שהוגשו לאחר תום תקופת הביטוח ועוד.

בעת רכישת הפוליסה חשוב להתאים את סכומי הביטוח והכיסויים לצרכים הספציפיים של המבוטח. כך למשל, ספקי שירות לחברות גדולות בדרך כלל זקוקים לסכומי ביטוח גבוהים יותר מאלו הפונים לקהל לקוחות פרטיים קטן יותר.

ביטוח אחריות מקצועית הוא גם אחד הביטוחים המורכבים והמשתנים ביותר מבחינת תנאיו ודרישות המבוטחים. לכן חשוב להיעזר ביועצים מקצועיים בשלב בחירת הפוליסה המתאימה ביותר וקביעת תנאיה.

עבור מבוטחים רבים, ביטוח האחריות המקצועית נחשב חיוני כמעט כמו ביטוח חבות כלפי צד שלישי. היקף החשיפה לתביעות מצד לקוחות בשל טעויות ורשלנות הוא כה גדול, שקשה להסתכן בהפסדים כספיים אדירים בשל אי רכישת ביטוח זה. הביטוח מאפשר למבוטח לתת את הדעת לפעילותו העסקית השוטפת מבלי לחשוש מתוצאותיה הכספיות האפשריות של תביעה משפטית.

הערה:

מידע זה אינו מהווה ייעוץ ביטוחי. מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח מקצועי לפני בחירת ביטוח עסק.

 

ביטוח אחריות מקצועית

לקבלת הצעה וייעוץ מקצועי, השאירו פרטים ונחזור בהקדם

לקוחות יקרים,

אנו מחזקים ומחבקים את חיילי צה"ל, כוחות הביטחון ותושבי ישראל.

בימים קשים אלו אנו עושים את מירב המאמצים על מנת לסייע ולהעניק את השירות הטוב ביותר עבורכם.

שנדע ימים שקטים ובטוחים.
ביחד ננצח!